Rodzaje zasilania kamer samochodowych
Kamera, jak każde urządzenie elektryczne, do pracy wymaga zasilania. W przypadku kamer samochodowych obecnie dostępnych na rynku mamy wybór pomiędzy zasilaniem za pomocą wbudowanego akumulatora lub kondensatora. Oba rozwiązania służą do tego samego, mają magazynować energię z instalacji pojazdu i dostarczać ją do rejestratora. Jednak ze względu na różną budowę mają swoje mocne i słabe strony.

Akumulator
Mimo, że gromadzi więcej energii elektrycznej niż kondensator, to ogniwa stosowane w rejestratorach samochodowych mają przeciętnie pojemność 10-20 razy mniejszą niż ta, stosowana we współczesnych smartfonach. Przez to kamera zasilana nieprzerwanie tylko z własnego akumulatora, będzie mogła nagrywać w sposób ciągły jedynie kilka lub kilkanaście minut. Pozwoli to na działanie pasywnego trybu parkingowego, gdzie kamera wybudzana będzie okresowo przez ruch lub wstrząsy, jednak jeśli takich wybudzeń będzie wiele, energia zwyczajnie ulegnie wyczerpaniu i urządzenie przestanie działać.
Akumulator z czasem ulega naturalnej degradacji. Na żywotność akumulatora wpływa ilość cykli ładowania i rozładowywania. Specyfika pracy kamer samochodowych sprawia, że mamy do czynienia z ciągłym ładowaniem i rozładowywaniem, przez co naturalne zużycie ogniwa będzie następowało relatywnie szybko. Proces ten pogłębia praca w niskich i wysokich temperaturach. Jedne i drugie przyspieszają proces degradacji, a w pojeździe występować będą chociażby w zależności od zmian pór roku.
W sytuacji skrajnego zużycia akumulator może przestać wypełniać prawidłowo swoją funkcję. Może to powodować resetowanie ustawień urządzenia, lub co gorsze, uniemożliwienie poprawnego zapisu pliku po utracie zasilania z gniazda zapalniczki.
W bardzo rzadkich przypadkach uszkodzony akumulator potrafi spuchnąć, powodując fizyczne uszkodzenie urządzenia, w którym jest zainstalowany.

Mocne strony
- Większa pojemność.
- Możliwość działania pasywnego trybu parkingowego.
Słabe strony
- Mniejsza żywotność.
- Naturalny proces utraty pojemności.
- Niska odporność na skrajne temperatury.
- W dłuższej perspektywie czasu uniemożliwienie normalnej eksploatacji kamery.
Kondensator
Mając na uwadze niską trwałość akumulatorów, producenci zaproponowali urządzenia zasilane kondensatorami, jako rozwiązanie z definicji trwalsze. Kondensator nie ulega procesowi zauważalnego zużycia i lepiej znosi wystawienie na niską, czy wysoką temperaturę.
Nie jest jednak też tak, że kondensator jest rozwiązaniem lepszym pod każdym względem. Niestety posiada on zauważalnie mniejszą pojemność. Zasadniczo jego działanie ogranicza się do tego, że po rozruchu pojazdu najpierw ładowany jest kondensator, który zapewnia zasilanie kamery. Po odłączeniu zasilania z gniazda zapalniczki energii wystarcza tylko na poprawne dokończenie zapisu pliku. Kamery zasilanej kondensatorem nie uruchomimy bez zewnętrznego zasilania.
Kondensator nie umożliwi więc czuwania kamery bez zewnętrznego zasilania. Nie mamy tym samym dostępu do pasywnego trybu parkingowego. Kamery z kondensatorem sprawdzą się jednak lepiej przy zastosowaniu adaptera stałego zasilania i pracy w aktywnym trybie parkingowym.

Mocne strony
- Większa odporność na czynniki zewnętrzne.
- Większa bezawaryjność.
- Lepsza współpraca z aktywnym trybem parkingowym.
Słabe strony
- Mniejsza pojemność.
- Brak wsparcia pasywnego trybu parkingowego.